Avaliación subxectiva de palabras emocionaisresultados dun estudo exploratorio sobre os efectos da identidade de xénero e o xénero gramatical das palabras, ou que desacouga máis a homes e mulleres, “violento” ou “violenta”?

  1. Fraga Carou, Isabel 1
  2. Rodríguez Beltrán, Paula 2
  3. Padrón Rodríguez, Isabel 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela Departamento de Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
  2. 2 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Libro:
(Re)construíndo o coñecemento: A Coruña, 14 de xuño de 2019
  1. López Díaz, Ana Jesús (ed. lit.)
  2. Gómez Suárez, Águeda (ed. lit.)
  3. Aguayo Lorenzo, Eva (ed. lit.)

Editorial: Universidade de Vigo ; Universidade da Coruña ; Universidad de Santiago de Compostela

ISBN: 978-84-9749-758-9

Año de publicación: 2019

Páginas: 179-188

Congreso: Xornada Universitaria Galega en Xénero (6. 2019. A Coruña)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Os cambios sociais reflíctense na linguaxe; en consecuencia, estudar a lingua serve de estratexia para a comprensión da conduta social. O auxe dos movementos feministas en España, a visibilidade das mulleres en ámbitos novos e a posibilidade de criar unha linguaxe inclusiva están xerando aplausos, rexeitamentos e novas cuestións. Xorde pois a necesidade de estudar o uso da linguaxe desde unha perspectiva científica e de xénero. Neste contexto nace esta investigación exploratoria, co obxectivo de analizar unha posible interacción entre a identidade de xénero (home, muller, outro), as palabras emocionais (negativas, neutras e positivas) e o xénero gramatical (masculino e feminino). Así, analizamos se a avaliación subxectiva de palabras con distinta carga emocional se ve afectada non só por factores do individuo se non tamén por un factor estritamente lingüístico e pola posible relación entre ambos. Os resultados confirman que as mulleres tenden a avaliar as palabras negativas como máis desagradables que os homes. Ademais, por primeira vez atopamos un nesgo de congruencia da identidade de xénero co xénero gramatical, de maneira que as mulleres presentan unha tendencia a avaliar adxectivos negativos que designan atributos humanos en feminino como máis activadores que si están en masculino, amosando os homes o patrón inverso.Os cambios sociais reflíctense na linguaxe; en consecuencia, estudar a lingua serve de estratexia para a comprensión da conduta social. O auxe dos movementos feministas en España, a visibilidade das mulleres en ámbitos novos e a posibilidade de criar unha linguaxe inclusiva están xerando aplausos, rexeitamentos e novas cuestións. Xorde pois a necesidade de estudar o uso da linguaxe desde unha perspectiva científica e de xénero. Neste contexto nace esta investigación exploratoria, co obxectivo de analizar unha posible interacción entre a identidade de xénero (home, muller, outro), as palabras emocionais (negativas, neutras e positivas) e o xénero gramatical (masculino e feminino). Así, analizamos se a avaliación subxectiva de palabras con distinta carga emocional se ve afectada non só por factores do individuo se non tamén por un factor estritamente lingüístico e pola posible relación entre ambos. Os resultados confirman que as mulleres tenden a avaliar as palabras negativas como máis desagradables que os homes. Ademais, por primeira vez atopamos un nesgo de congruencia da identidade de xénero co xénero gramatical, de maneira que as mulleres presentan unha tendencia a avaliar adxectivos negativos que designan atributos humanos en feminino como máis activadores que si están en masculino, amosando os homes o patrón inverso.