MIMOMÚPrograma digital de estimulación musical temprana

  1. Rodriguez, Nereida 1
  2. Torrente-Patiño, Alvaro
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
H2D - Revista de Humanidades Digitais

ISSN: 2184-562X

Ano de publicación: 2020

Título do exemplar: Digital educational resources

Volume: 2

Número: 1

Tipo: Artigo

DOI: 10.21814/H2D.2544 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: H2D - Revista de Humanidades Digitais

Resumo

This article exposes a Final Degree Project presented in the Audiovisual Communication Degree of the University of A Coruña. This project focuses on the creation of a digital program of early musical stimulation developed through new technologies and based on new pedagogical resources. For this project a website, a mobile application and various video tutorials have been designed that will function as the engine of the program and can be enjoyed from the two platforms mentioned above.

Referencias bibliográficas

  • Rebold. (2018, 3 de janeiro). Las 8 tendencias de comunicación que marcarán el 2018. Rebold Blog. https://letsrebold.com/es/blog/tendencias-de-comunicacion-2018/
  • Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación. (2018, abril-maio). Audiencia de Internet. https://www.aimc.es/a1mc-c0nt3nt/uploads/2018/06/internet218.pdf
  • Ditrendia. (2017). Informe Mobile en España y en el Mundo 2017. https://www.amic.media/media/files/file_352_1289.pdf
  • Casas, M. V. (2001) ¿Por qué los niños deben aprender música?. Colombia Médica, 32(4), 197-204. https://www.redalyc.org/pdf/283/28332408.pdf
  • Domínguez Martínez, S. (2010). La educación, cosa de dos: la escuela y la familia. Revista Digital para Profesionales de la Enseñanza, 8, 1-15. https://www.feandalucia.ccoo.es/docu/p5sd7214.pdf
  • Escudero, M. P. (1988). Educación musical, rítmica y psicomotriz. Real Musical Madrid.
  • González, O. (2014, 5 de novembro). ¿Nos preocupamos en exceso por nuestros hijos? ABC Blogs. http://abcblogs.abc.es/escuela-padres-talento/2014/11/05/nos-preocupamos-en-exceso-por-nuestros-hijos/
  • Küntzel-Hansen, M (1981). Educación musical precoz y estimulación auditiva (ejercicios para su aplicación). Editorial Médica y Técnica.
  • Lacárcel Moreno, J. (1985). Psicología de la música y educación musical. Aprendizaje Visor..
  • Regidor, R. (2003). Las capacidades del niño. Guía de estimulación temprana de 0 a 8 años. Palabra.
  • Willems, E. (2015). Las bases psicológicas de la educación musical. Paidós.