Publicacións nas que colabora con Margarita López Torres (87)
2024
-
ChatGPT as an Instructor’s Assistant for Generating and Scoring Exams
Journal of Chemical Education, Vol. 101, Núm. 9, pp. 3780-3788
2023
-
El video generado por estudiantes como metodología docente
Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 379-386
-
Evolution of teaching methodology in COVID-19 times: from the confinement to the new normality: a critical assessment
Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 367-378
-
Student-Generated Videos to Promote Understanding of Chemical Reactions
Journal of Chemical Education, Vol. 100, Núm. 2, pp. 1039-1046
2021
-
Encuestas de opinión con Forms: un legado de la pandemia
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Evaluation of the in vitro and in vivo efficacy of ruthenium polypyridyl compounds against breast cancer
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 22, Núm. 16
-
Half-Sandwich Ru(p-cymene) Compounds with Diphosphanes: In Vitro and in Vivo Evaluation As Potential Anticancer Metallodrugs
Inorganic Chemistry, Vol. 60, Núm. 5, pp. 2914-2930
-
Trabajo colaborativo en grupo en la docencia telemática
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
2018
-
RuII(p-cymene) Compounds as Effective and Selective Anticancer Candidates with No Toxicity in Vivo
Inorganic Chemistry, Vol. 57, Núm. 21, pp. 13150-13166
2017
-
Dinuclear RuII(bipy)2 Derivatives: Structural, Biological, and in Vivo Zebrafish Toxicity Evaluation
Inorganic Chemistry, Vol. 56, Núm. 12, pp. 7127-7144
-
Preparation and characterization of terdentate [C,N,N] acetophenone and acetylpyridine hydrazone platinacycles: A DFT insight into the reaction mechanism
Dalton Transactions, Vol. 46, Núm. 48, pp. 16845-16860
-
Straightforward preparation method for complexes bearing a bidentate N-Heterocyclic carbene to introduce undergraduate students to research methodology
Journal of Chemical Education, Vol. 94, Núm. 10, pp. 1552-1556
2016
-
Diseño de una actividad que pretende motivar a la vez que fomentar el trabajo autónomo del alumno en una asignatura del Grado en Química
La docencia universitaria: desafíos y perspectivas (Educación), pp. 549-554
-
Heteroleptic mononuclear compounds of ruthenium(II): Synthesis, structural analyses,: In vitro antitumor activity and in vivo toxicity on zebrafish embryos
Dalton Transactions, Vol. 45, Núm. 47, pp. 19127-19140
-
Optimizando Recursos en el Laboratorio de Química
La docencia universitaria: desafíos y perspectivas (Educación), pp. 537-542
-
Preparation of Imidazol-2-ylidene Carbene Palladacycles with Bi- and Tridentate Schiff Bases - Analyses of the Spectroscopic, Molecular Structure, and DFT Calculation Data
European Journal of Inorganic Chemistry, Vol. 2016, Núm. 3, pp. 422-431
2014
-
Dinuclear cyclometallated platinum(III) complexes. Relationship between molecular structure and crystal packing
Polyhedron, Vol. 67, pp. 160-170
-
Novel palladacycle N-heterocyclic carbene complexes with bidentate [C,N] and terdentate [C,N,N] and [C,N,O] Schiff bases. Synthesis, characterization and crystal structure analysis
Journal of Organometallic Chemistry, Vol. 772-773, pp. 192-201
-
Reflexiones sobre los resultados de la adaptación al Grado de una asignatura de Química Inorgánica
Investigaciones en el contexto universitario actual (Educación), pp. 427-431
-
Rúbricas analíticas y holísticas como herramienta de evaluación en la docencia universitaria : aplicación para el análisis de adquisición de competencias en química organometálica
Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria (Ourense : Educación editora), pp. 495-499